کامپوزیت دندان سارمکو

️ آدرس و شماره تلفن درمانگاه دندانپزشکی ایران زمین

فهرست

  • بهترین دی وی دی ادبیات کنکور و فیلم های آموزشی تدریس استاد شاهین شاهین زاد
  • دندانپزشکی که سیاه‌ترین دوران چین را در داستان‌هایش ماندگار کرد
  • {
  • ۹۷ زبان
  • |}

همه اینجور نیستن اما چنین بیمارانی هم وجود دارن، باید اینها رو در نظر داشت. هرچند این چیزا برا پزشکی هم هست و اعتراض بیمار به پزشک هم وجود داره. مثلا پزشک بوده بیمار تو بیمارستان زیردستش مرده مشکل از کم کاری پزشک هم نبوده واقعا نمیشده نجاتش بده تموم کرده اون وقت همراه های بیمار با پزشک درگیر لفظی و بعضا فیزیکی شدن یا تهدیدش کردن! این ها چیزهایی هست که آدم از الان بدونه خوبه ولی نه اینکه کسی عاشق پزشکی باشه صرفا واسه تهدید همراه های بیمار بیخیال پزشکی بشه! همه بیمارها که اینجوری نیستن خیلی ها هم قدرشنان و برای کار شما خیلی ارزش و احترام قائل هستن.  برای ما هم هیچ تفاوتی نخواهد داشت که بخواهیم تخریب یا تمجید بیجا کنیم، چون نه خودمون کنکوری هستیم و نه دندانپزشک هستیم. محققان با بررسی سنگ نبشته های سومریان و آشوریان به این نتیجه رسیده اند که، نخستین گام های دانش دندانپزشکی در سرزمین های خاور نزدیک و خاورمیانه بوده است و ایرانیان نیز نقش به سزایی در رشد و تعالی این دانش گسترده داشته اند. دانشمندان و پزشکان ایرانی در دوران پیش از اسلام و به خصوص پس از اسلام آثار ارزنده ای در این عرصه از خود بر جای گذاشته اند. دانشمندان ایرانی تقریباً در تمامی عرصه ها و دستاورد های دندانپزشکی نقش داشته اند، مطالعات نشان می دهند که اوج شکوفایی دندانپزشکی در ایران مربوط به دوره پس از اسلام و قبل از حمله مغول است.

بهترین دی وی دی ادبیات کنکور و فیلم های آموزشی تدریس استاد شاهین شاهین زاد

بیشتر خدمات در مرکز تصویربرداری ایران‌زمین تحت پوشش بیمه های تکمیلی قرار دارد. 2019 © تمامی حقوق این وب سایت برای دکتر مجید رحمانی محفوظ است. شصت و یکمین کنگره جامعه دندانپزشکی ایران، پاییز ۱۴۰۰ به صورت حضوری برگزار می شود. معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به مناسبت ۲۳ فروردین روز دندانپزشک پیامی صادر کرد. دزفول- نخستین درمانگاه دولتی دندانپزشکی شمال خوزستان در کلینیک ویژه یا زهرا (س) دزفول بهره برداری شد. فرصت ثبت نام، ویرایش و تکمیل مدارک در سی و پنجمین آزمون دستیاری تخصصی دندانپزشکی تمدید شد.  تاکید میکنم بعضی تخصص ها نه همه تخصص های پزشکی چون بعضی تخصص های پزشکی هم نیاز به خریدن یه سری وسایل و تجهیزات اولیه داره اما دندانپزشکی چه عمومی و چه تخصص حتما باید تجهیزات و هزیه اولیه برا تاسیس مطب رو داشته باشید. این هم یکی دیگه از مزیت های پزشکی نسبت به دندانپزشکی هست برای کسانی که میخوان حتما مطب شخصی داشته باشن. درآمد کلی دندانپزشک بستگی به محل کارش توی اون شهر هم داره . مثلا دندانپزشکی که توی بخش دولتی کار میکنه طبق قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق میگیره. الان چند وقت پیش توی ارومیه نیاز به دندانپزشک توی درمانگاه دولتی داشتن گفتن ماهی ۱۰ میلیون تومن میدیم اما کسی نمیرفت کار کنه چون خودشون مطب داشتن و درامد بیشتری از مطبشون در میارن برا ماهی ۱۰ میلیون نمیرن درمانگاه دولتی کار کنن. کسی هم که توی کلینیک های خصوصی کار میکنه معمولا درآمد بالاتری داره.

دندانپزشکی که سیاه‌ترین دوران چین را در داستان‌هایش ماندگار کرد

مثلا احتمال نیدل استیک شدن موقع کار هست باید حواست باشه. پرستاری و بعضی شغل های بیمارستانی دیگه هم همینطوره البته. اما پزشک بیشتر از دندانپزشک احتمال آلودگیش به این بیماری ها وجود داره هم در زمان تحصیل هم بعد از تحصیل در حین کار. دوست خودم ۲ بار نیدل استیک شد تو همین دوره دانشجویی پزشکی! باید موقع ریکپ کردن سر سرنگ مراقب باشی که نره تو دستت. اینجور مواقع باید فوراً گزارش بدی میان نمونه خون پزشک و مریض رو هر دو میگیرن از نظر ایدز و هپاتیت … چک میکنن.

  • کلا پولدار شدن دندانپزشک ها صرفا به خاطر کار دندانشون نیست بعضی ها فکر اقتصادی خوبی دارن پولشون رو جاهایی سرمایه گذاری میکنن که درامدزایی خوبی داشته باشه.
  • دستهٔ دوم اما آرایشگرانی بودند که تنها توانایی تراشیدن ریش و کشیدن دندان را داشتند.
  • {
  • «Pierre Fauchard» فرانسوی را بعضاً پدر یا بنیان‌گذار دندان‌پزشکی می‌نامند.[۱] او کتابش را پیرامون نگهداری و ترمیم دندان منتشر کرد.
  • |}
  • اولین فعالیت صنفی دندانپزشکی تأسیس سندیکای دندانسازان ایران در سال ۱۳۲۲ می‌باشد.فعالیتهای محدود علمی و فنی حاصل تلاش این سندیکا بود.
  • {
  • یا مثلا میگن از وقتی جرم گیری کردم دندونم لق شده نمیدونم دندونم تیز شده زبونمو میبره و … میگن دندونم درد نداشت الکی عصب کشی کرد نیاز نبود!
  • |}{
  • این حدود میانگین درامد هست خب کسی که فقط در یک کلینیک عمومی دندانپزشکی یک شیفت کار میکنه و مطب شخصی نداره، با کسی که سالهاست مطب شخصی چه در کلانشهر و چه در شهرهای کوچک داره یا تخصصی کار زیبایی انجام میده درامدش اصلا قابل مقایسه نیست.
  • |}

بدیهی است رعایت اصول متدولوژی تحقیق, در هر گروه از مطالعات تحقیقی و همچنین رعایت اصول اخلاق در پژوهش در مطالعات مختلف الزامی است. همچنین مطالعات مروری با توجه به اهمیت موضوع و گستردگی مطلب و نوع نگارش و کیفیت آن قابل پذیرش خواهد بود. این مجله از مقالات نویسندگان محترم اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی و داخل یا خارج از کشور استقبال می نماید. {

۹۷ زبان

|} با گذشت زمان و با جدا شدن مدرسهٔ طب از دارالفنون، چند اتاق در حیاط وزارت معارف به آن اختصاص داده شد. در سال ۱۳۰۰ خورشیدی، که دکتر سیاح تحصیلات خود را در اروپا به پایان رساند، به ایران مراجعت کرد و با افرادی نظیر دکتر میلچارسکی، دکتر اشتومپ و دکتر استپانیان آشنا شد. در آن زمان به پیشنهاد دکتر میلچارسکی و دکتر سیاح و تصویب مسوؤلین وقت دستور راه‌اندازی مدرسهٔ دندان‌سازی داده شد. این مدرسه در سال تحصیلی ۱۳۰۹–۱۳۱۰ خورشیدی وابسته به مدرسهٔ عالی طب و مدیریت آن به عهدهٔ دکتر میلچارسکی و بعد به دکتر سیاح واگذار شد. در آن زمان، مدرسهٔ دندان‌سازی دو اتاق و یک زیرزمین داشت که امور درمانی، لابراتواری و اداری در آن انجام می‌گرفت. {|} یعنی روز به روز تعداد دندون های پوسیده مردم ایران بیشتر میشه و نیاز به دندانپزشک هم بیشتر میشه و قطعا تا چند سال آینده میشه پیش بینی کرد این وضعیت بد دهان و دندان در ایران ادامه پیدا میکنه. الان متاسفانه خیلی از جوان های ما سیگاری و قلیونی شدن، مصرف نوشیدنی های گاز دار و نوشابه ها، بالا رفتن میانگین سنی کشور و خیلی چیزای دیگه عامل افزایش پوسیدگی دندان بین مردم ما شدن. حدود ۸۰ درصد ایرانی های بالای ۶۰ سال دندان مصنوعی دارن و تقریبا همه دندون هاشون رو از دست دادن!!! حساب کن یعنی چند بار در عمرشون رفتن پیش دندانپزشک؟ متوسط آماری که اعلام کردن این هست که هر ایرانی تا سن ۱۵ سالگی ۳ تا دندان خراب، تا ۳۵ سالگی ۹ دندون خراب و تا ۴۵ سالگی ۱۲ دندون خراب داره! undefined میانگین درصد سال به سال بر اساس درجه سختی سوالات متفاوته مثلا ممکنه یک سال با میانگین ۶۰ درصد بشه قبول شد ولی سال بعد با میانگین ۷۰ درصد بشه همون رشته و دانشگاه قبول شد. هرچند با توجه به جمعیت زیاد و ظرفیت پذیرش نسبتا کمتری که برای سهمیه ۵ درصدی در نظر گرفته شده (در مقایسه با سهمیه ۲۵ درصدی)، شانس قبولی به اندازه سهمیه ۲۵ درصدی افزایش پیدا نخواهد کرد. البته اگر شما سهمیه ۵ درصدی داشته باشید یک بار شانس قبولی شما با استفاده از این سهمیه بررسی میشه و اگر قبول نشید یک بار دیگه شانس قبولی با استفاده از سهمیه مناطق بررسی میشه. منظور از سهمیه الزاما فقط سهمیه ایثارگران جانبازان و شهدا نیست.  به اطلاع می رساند مجله دندانپزشکی جامعه اسلامی دندانپزشکان از بهار 1391 (دوره 24 ، شماره 1) دو زبانه شده و کلیه کاربران جهت دسترسی به نسخه انگلیسی مقالات می توانند به سایت انگلیسی ( ) مراجعه نمایند. ارائه دهنده خدمات نوبت دهی آنلاین پزشکانو تسهیل کننده ارتباط بین پزشک و بیمار بوده و اطلاعات کاملی نظیر آدرس و شماره تلفن و همچنین تخصص ها ، سوابق و تجربیات پزشکان و نظرات مراجعه کنندگان را نمایش می دهد. برای دخترکوچولوم که خیلی از درد دندوناش گلایه داره وقت فوری و اورژانسی میخواستم.

برگرفته از سایت pishrodent.com

عسل ارگانیک کوهی

عسل ارگانیک چیست ؟

عسل ارگانیک یکی از منحصر به فرد ترین نوع عسل  طبیعی است که توسط زنبورعسل از انواع گیاهان دارویی

موجود در ارتفاعات کوهستانی که بدون هیچ گونه عامل آلوده کننده تهیه میشود.
از عوامل آلوده کننده مانند دود خودروها و کارخانه ها و انواع آلاینده ها و سموم مورد استفاده ی کشاورزان و باغداران ،
که جهت مزارع و باغات خود استفاده کرده و اکثرا به منابع آب های جاری نفوذ پیدا می کنند و در نتیجه زنبوران
از آن استفاده کرده و به کـنـدو انـتقال می دهند ، تـولیـد می شود و عسلی عاری از هر گونه آلودگی زیست محیطی است .

عسل ارگانیک خوشبختانه با توجه به عدم حضور کارخانه ها در ارتفاعات کوهستانی ایران در حد قابل ملاحظه ای
تولید شده که جای توسعه و تولید بیشتر را داراست و اکثراً درخود مناطق توسط روستائیان مقیم خریداری
و مصرف می شود و چیزی حدود ۱۰درصد روانه بازار شده که متاسفانه باز به خاطر همان تفکرات غلط  عامه ی مردم که عسل شکرک نمی زند.

بهترین عسل ارگانیک

متاسفانه مردم ایران  سراغ عسل های حرارت دیده می روند و در نتیجه عسل های ناب زنبورداران
در انبار باقی می ماند یا به کارخانجات بسته بندی فرستاده شده و در آنجا آن عسل‌های مرغوب
و ناب را حرارت داده و جوهر لیمو یا اسید سیتریک به آن اضافه کرده تا دیگر بقول خودشان شکرک نزده
و مردم آنها را بخرند در صورتی که در آنها بر اثر حرارت سم هیدروکسی متیل فورفورال تولید شده
و عسل سمی و کم خاصیت را در اختیار مصرف کنندگان می دهند .

خواص عسل کوهی برای بیماران قلبی

یکی از مهمترین خواص عسل وحشی برای افرادی است که ناراحتی قلب و عروق دارند . افرادی که رگ های قلبی آنها گرفته، کافیست به مدت زمان ۱ الی ۲ هفته هر روز صبح ناشتا ۱ قاشق عسل کوهی اصل را با یک حبه کوچک بنیزه ( در بعضی نقاط به آن سقیز هم می گویند ، شیره درخت بن کوهی ) در آب ولرم مخلوط کنند و روزی دو مرتبه ۱ فنجان مصرف کنند. برای راهنمایی بیشتر در این مورد می توانید با شماره ما تماس گرفته و مشاوره رایگان بگیرید.

روش اصلی مصرف بدین صورت است که : ابتدا اندازه یک حب قند سقیز اصل ( بنیزه ، شیره درخت بن کوهی)
را در قوری کوچکی انداخته و روی شعله قرار دهید تا حل شود، سپس آنرا از شعله
بردارید تا کمی خنکتر شود. ۱ قاشق غذا خوری عسل کوهی وحشی به آن اضافه کنید، صبح ناشتا و شب هنگام خواب یک فنجان بخورید.https://aranasal.com/
افرادی که گرفتگی عروق قلبی دارند این روش عسل درمانی برای آنها معجزه میکند با توکل بر خداوند.

 

زنبور‌ها و کندو‌‌های عسل وحشی

زنبورهای مناطق کوهستانی بعضاً نسبت به زنبورهای مناطقِ کم‌ارتفاع، رفتار و فیزیولوژیِ متفاوتی دارند. زنبورهای کوهی رنگ تیره‌تری داشته و خوی تهاجمی‌شان کم‌تر است. این زنبورها در دمایِ هوایِ پایین‌ توانایی پرواز دارند؛ در واقع بدن‌ این زنبور‌ها برای زندگی در ارتفاعات انطباق یافته است.

زنبورهای وحشی کندو‌های خود را در میانِ تنه درختان و بر شاخه‌‌های مرتفع یا در شکافِ سنگ‌ها و کوه‌پاره‌ها بنا می‌کنند. این کار به‌هدفِ دور نگهداشتنِ مهاجمین و محافظت از کندو در برابر باد صورت می‌گیرد. علاوه بر این، شانه‌های عسل اغلب رو به غرب ساخته می‌شوند تا زنبور‌ها از نور و حرارتِ غروبِ خورشید بیشتر بهره ببرند.عسل خالص

به‌طور کلی، لانه‌ زنبور در نزدیکیِ منابع آب و غذا بنا می‌شود و به‌گونه‌ای که تواناییِ تحملِ وزنِ شانه‌ها و مقاومت در برابر آب‌و‌هوای نامناسب و حمله‌ی مهاجمان را داشته باشد.

 عسل کوهی چیست ؟

عسل کوهی چیست و چگونه برداشت می‌شود؟ 


صید یا برداشت عسل کوهی

به برداشتِ عسل از کلنی‌هایِ زنبورهایِ وحشی، شکار یا صید عسل گفته می‌شود. برخی از اولین شواهد در ارتباط با صیدِ عسل وحشی به نقاشی‌های سنگیِ ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد باز می‌گردد. شکار عسل یک سنتِ اسرارآمیزِ باستانی‌ست که امروزه نیز به‌صورت آیینی در بخش‌هایی از رشته‌کوه هیمالیا و کشورهای نپال و هند انجام می‌گیرد.

عسل‌ وحشی در زمان‌هایی خاص از سال قابل برداشت است. برخی بر این باورند که برداشت عسل وحشی باید دو بار در سال و در پاییز و بهار انجام بگیرد.

کسانی که برداشتِ عسلِ وحشی را انجام می‌دهند باید مراقب بوده، و قبل و بعد از برداشت، تعداد کلنی‌های یک منطقه را کنترل کنند. در زمان برداشت هم نباید تمامیِ شانه عسل بریده ‌شود، بلکه تنها بخشِ دارایِ عسل از شانه جدا و مقداری عسل برای مصرفِ کندو باقی گذاشته شود. در بسیاری از موارد، صیادانی که تمامیِ عسلِ کندو‌ را بر می‌دارند باعث از بین رفتنِ کندو و پایین آمدنِ جمعیت زنبور در منطقه می‌شوند.

برای بازگشتنِ زنبورها به منطقه، بعضی قبایل در حاشیه هیمالیا، مناطقی را مقدس شمرده‌ و از صید در آن‌ها خودداری می‌کنند.

لانه‌های زنبور در مناطقِ کوهستانیِ هیمالیا در سراشیب‌های دور ‌از ‌دسترس قرار گرفته‌اند. افراد محلی در این مناطق به‌صورت گروهی و  با ابزارهایِ دست‌سازِ خود، یعنی چوب‌های بلند و نردبان‌هایی که از طناب می‌سازند، اقدام به صیدِ پرمخاطره‌ی عسلِ وحشی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: عسل درمانی

اگر فرد برداشت‌کننده تجربه‌ی کافی برای صید عسل را نداشته باشد، ممکن است برداشت با تخریب کندو همراه شود و به جمعیت زنبورهای یک منطقه آسیب وارد شود.

 عسل کوهی چیست و چگونه برداشت می‌شود؟

عسل کوهی چیست و چگونه برداشت می‌شود؟ 


عسل کوهی کندو در ایران

در ایران دو رشته کوه‌ البرز و زاگرس، اقلیم‌هایی با انواعِ پوشش‌ گیاهی را فراهم آورده‌‌‌اند. عسل‌های مناطقِ کوهستانیِ کردستان و لرستان، جنگل‌هایِ شمال ایران، و کوه‌هایِ سهند و سبلان، بسیار مرغوب بوده و طرفداران زیادی دارند. گیاهان مختلفی از قبیلِ پونه کوهی،گون، بلوط، آویشن، سیاه‌دانه، بابونه، قنقال، یونجه، زول (بوقناق)، بومادران، زرشک وحشی و ... در این مناطق می‌روید و شهدشان زنبورهای عسل را به خود جذب می‌کند.

 


قیمت و تشخیصِ عسلِ کوهیِ وحشی

عسل کوهی در بازار متقاضیان بسیار زیادی دارد. عسل‌ کوهی‌ای‌ که بدونِ دخالت انسان و در مناطقِ بکرِ طبیعی تولید شده باشد، معمولاً به‌‌دلیلِ کم‌یابی و سختیِ برداشت، بالا قیمت‌گذاری می‌شود.

از آن‌جایی که ترکیباتِ موجود در عسلِ کوهیِ وحشی تفاوت چندانی با ترکیباتِ عسلِ طبیعیِ خام ندارد، کوهی‌بودن و وحشی‌بودنِ عسل در آزمایشگاه قابل تشخیص نیست.

آزمایشِ‌ نمونه‌ی عسل تنها می‌تواند شیوه فرآوری و کهنگیِ عسل را نشان ‌دهد. از این رو، تنها آن عسلی را به عنوانِ عسل کوهی تهیه نمایید که از برداشت آن از مناطق کوهستانی مطمئن باشید.

 عسل کوهی چیست و چگونه برداشت می‌شود؟

عسل کوهی چیست و چگونه برداشت می‌شود؟


خواص عسل کوهی

عسل کوهی انواع مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها را در خود دارد و جانشینِ فوق‌العاده‌ای برای سایر شیرین‌کننده‌هاست. این عسل به‌خصوص برای ورزشکاران مناسب بوده و منبع بسیار خوبی برای تأمینِ فوریِ انرژیِ بدن ا‌ست.

طعمِ‌ کره‌ایِ عسلِ کوهی به‌خوبی با چای‌های گیاهی آمیخته می‌شود. یک قاشق از عسل کوهی در چای صبحانه، قند‌های طبیعی را بدون مواد افزودنی برای بدن فراهم می‌آورد.

برخی از خاصیت‌های عسل کوهی:

  •          عسل کوهی برای سبک زندگی فعال مناسب است.
  •          زخم‌ها و سایر بیماری‌های معده را کاهش می‌دهد.
  •          ضد باکتری و ضد قارچ است.
  •          به بهبود عملکرد ورزشی کمک می‌کند.
  •          به کاهش سرفه و خارش گلو کمک می‌کند.
  •          به تنظیم قند خون کمک می‌کند.
  •          به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.
  •          غنی از آنتی اکسیدان‌هاست.
  •          برای افراد بی‌اشتها و کسانی که ضعف ماهیچه‌ و کم‌خونی دارند مناسب است.
  •          انرژی‌بخش است و موجب تقویت بدن می‌شود.
  •          شفابخشِ طبیعی‌ست.
  •          ارزشِ غذاییِ بالایی دارد و حاوی مواد مغذی مثل ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B6، ویتامین C، کلسیوم و آمینو اسید است.
  • عسل دیابتی

https://aranasal.com/

https://opizo.com/hncxNb

https://0rz.tw/C8Zpg

https://zaya.io/yecey

https://1da.ir/ozzZiw7


انواع کامپوزیت دندانی

ونیر دندان چیست ؟

ونیر دندان لایه‌هایی‌از روکش هستند که‌متشکل‌از مواد همرنگ دندان میباشند وبه منظور اصلاح رنگ دندان، ترمیم موضعی ، کاربرد زیبایی ویا رفع عیوب دندانی مورد استفاده‌قرار میگیرند.خرید بهترین نوع کامپوزیت دندان 


روکش های ونیر به‌لحاظ روش درمانی ، در دو دسته مستقیم (direct) و یا غیرمستقیم (indirect) موجود میباشند. ونیر های‌مستقیم دریک جلسه‌با اضافه نمودن کامپوزیت دندان به دندان در داخل مطب استفاده میشوند و کاربرد آنها در زمانی‌است که‌بخواهیم تعداد محدودی‌از دندان ها را اصلاح کنیم ؛ زمانی‌که نیشال دندان ها سالم باشد میتوان باکمک ونیر مستقیم ایرادات جزیی‌را رفع نمود. ذکر این‌نکته لازم است‌که انجام چنین‌کاری‌نیازمند تبحر، تجربه و هنر دندان پزشک بوده وتاحد زیادی زمانبر است.


ونیر های‌غیر مستقیم به‌دلیل زیبایی بیشتر، استحکام بالاتر ، حفظ بافت دندان و دوام بهترشان کاربرد وسیع تری‌دارند.


کاربرد ونیر هادر درمان دندان بیمارهای دیاسیتی ، تغییر رنگ دندان ، لکه‌های رنگی موضعی ، تغییر رنگ‌های آبی یا خاکستری و تغییر رنگ درونی‌است. لازم‌است انجام ونیر دندان ها‌به‌شکل دانه دانه وبه‌نوبت صورت‌گیرد.

خرید کامپوزیت زیبایی دندان


تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان در چیست؟ 


این سوال بسیاری از مراجعین به مطب است. برای دانستن تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان ابتدا باید با هرکدام از این درمانها آشنا شوید. در این مقاله تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان را به طور کامل برای شما خواهیم گفت.

به طور متداول در جامعه ما، منظور از کامپوزیت، ونیرکامپوزیتی و از لمینت دندان، لمینت سرامیکی است.


لمینت سرامیکی و ونیر کامپوزیتی هردو جهت برطرف کردن زردی و بدفرمی دندانها و طراحی لبخند به کار می روند و میتوانند در رنگهای دلخواه فرد از همرنگ دندان تا روشن و خیلی سفید استفاده شوند. معمولا برای دندانهایی که در لبخند دیده میشوند توصیه میشود که حدود هشت الی ده دندان در فک بالا وپایین می باشد. در هردو این درمانها، در جلسه معاینه ابتدا دندانها، روابط دندانهای فک بالا و پایین نسبت بهم و روابط فک بالا وپایین نسبت به صورت شخص بررسی میشود، تا قابل انجام بودن این درمانها برای مراجع مورد نظر مشخص شود. ممکن است یکی از این درمانها یا هر دو، برای فرد قابل انجام باشد. گاهی نیاز به درمان اولیه قبل از انجام ونیر یا لمینت می باشد، به طور مثال جراحی leveling و یا لیفت لثه برای یک یا چند دندان یا تمام دندانهایی که در لبخند دیده میشوند. ممکن است هیچکدام از این درمانها قابل انجام نباشد و فرد نیاز به ارتودنسی و یا حتی ارتوسرجری(ترکیب ارتودنسی و جراحی) داشته باشد. در متن زیر میتوانید در مورد درمانهای کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی بخوانید.

ترمیم دندان و اصلاح طرح لبخند با روکش کامپوزیت


درست به مانند همه انواع ونیرها، استفاده از روکشهای کامپوزیت ونیر نیز برای دو هدف زیر مرسوم است: 


ایجاد تغییرات کلی در ظاهر دندان ها 

تغییر نسبی شکل و ترمیم دندان  

بهبود رنگ 

نکته: 


هرچند که اغلب برای اصطلاح و بهبود طرح لبخند از روکش هایی از جنس سرامیک بهره گرفته میشود، میتوان به راحتی از خرید انواع کامپوزیت زیبایی دندان  نیز به همین منظور استفاده کرد. شما میتوانید به تناسب رنگ پوست و سایر ویژگی های چهره خود، بهترین نوع کامپوزیت با رنگ مناسب را برای زیباسازی لبخند خود انتخاب کنید. 

https://opizo.com/irYvOT

http://alturl.com/yksxw