مجله جامعه دندانپزشکی و بررسی وسایل دندانپزشکی و کاربرد آن ها


متنهای دندانپزشکی باستان، مجله ماه علوم و فنون. الگود، سیریل. (1356ش.). تاریخ پزشکی ایران و سرزمینهای خلافت شرقی، (ترجمه فرقانی باهر). تهران: انتشارات دانشگاه تهران. قفطی. (1347ش.). تاریخ الحکماء قفطی، (مقابله تصحیح حواشی و مقدمه بهین دارایی). زکریا رازی، بوبکر محمد. سرمدی، محمد تقی. (1384ش.). دایرة المعارف پژوهشی در تاریخ پزشکی و درمان جهان از آغاز تا عصر حاضر. رضی، هاشم. (1376ش.). وندیداد. چاپ اول. تهران: فکر روز . جلد سوم. بیروت - لبنان: دارالکتب العلمیه. زکریا رازی، بوبکر محمد. دوره 3 (3) ،82 تا 96 . چاپ اول. تهران : موسسه مطالعات تاریخ پزشکی، طب اسلامی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی ایران . سزگین، فواد. (1380ش.). تاریخ نگارشهای عربی، (ترجمه و تدوین و آماده سازی موسسه نشر فهرستگان، به اهتمام خانه کتاب). تهران: انتشار مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. چاپ اول. تهران : انتشارات سرمدی . زکریا رازی، بوبکر محمد. جلد سوم. تهران: انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

پایشان فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی هستند.

بهترین جراح دندانپزشک در تهران دکتر آرش زمانی می باشد. آدرس :جردن - بین جهان کودک و میرداماد - بالاتر از دیدار شمالی - پلاک 59 - واحد 3 . ایشان دارای دکترای دندانپزشکی می باشند. متخصص درمان ریشه ( اندودنتیست ) ، دارای بورد تخصصی، عضویت در انجمن ها و دکتر بهاره طبرسی عضو سازمان نظام پزشکی ایران هستند. “دکتر آرش زمانی” یکی از بهترین دندانپزشکان در منطقه جردن تهران است. وسایل دندانپزشکی و کاربرد آنها را بشناسید. همچنین ایشان جزء یکی از بهترین جراح دندانپزشک در تهران می باشند. پایشان فارغ التحصیل پزشکی از دانشگاه شهید بهشتی هستند. دندانپزشکی و ایمپلنت دندانی برجسته، از مهم ترین خدمات دکتر آرش زمانی می باشد. از خدمات دکتر بهاره طبرسی می توان به درمان تخصصی ریشه دندان ،جراحی ریشه دندان ،درمان مجدد ریشه دندان ،مشاوره در خصوص طرح درمان اشاره کرد. دکتر طبرسی دارای سوابق تحصیلی و حرفهای هستند. دکتر بهاره طبرسی یکی از با تجربه ترین و بهترین جراح دندانپزشک در تهران است.

مجله جامعه دندانپزشکی زنجان

از این رو بسیاری از اعضای هیئت علمی دانشگاه پنسیلوانیا برای تدریس و انجام تحقیقات در دانشگاه به شیراز اعزام شدند و برنامه تبادل گستردهای برقرار شد. تمام دانشگاهها به مدت سه سال در یک انقلاب فرهنگی از ۱۹۸۰-۱۹۸۷ بسته شدند تا همه دانشگاهها اسلامی شوند. تدوین بسیاری از دروس، طراحی و توسعه پردیسهای دانشگاه، تربیت استادان، و بنیانگذاری بسیاری از مؤسسات تحقیقاتی دانشگاه پهلوی همه و همه در اختیار این دانشگاه آیوی لیگ قرار گرفتند. نام دانشگاه پهلوی بلافاصله به دانشگاه شیراز تغییر یافت. بعدهها، در دوره هوشنگ نهاوندی، مؤسسه معروف دانشگاه ایالتی کنت نیز در شکلگیری و توسعه دانشگاه پهلوی نیز حضور پیدا کرد. همچنین دانشگاه شیراز اولین دانشگاه دارای هیئت مدیره در ایران است. پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ و سرنگونی سلسله پهلوی، تغییرات چشمگیر در همه دانشگاهها به اجرا درآمد. رئیس دانشگاه پنسیلوانیا حتی به خاطر کمک از دانشگاه پنسیلوانیا به دانشگاه پهلوی، یک مدرک افتخاری در شیراز اعطا کرد. در سال ۱۹۶۲، عیسی صدیق مسئول پیادهسازی الگوهای این دانشگاه آیوی لیگ در دانشگاه پهلوی گردید.

مقاله هفتم، فن سوم.

چاپ اول. تهران: امیرکبیر. مرادی غیاث آبادی، رضا. نجمآبادی، محمود. (1371 ش.). شیراز: انتشارات نوید شیراز. چاپ اول. تهران: دانشگاه تهران. تاریخ طب در ایران پس از اسلام (از ظهور اسلام تا دوران مغول). جلد دوم. مصر: مطبعه سعاده حسین بک. چاپ دوم. تهران: دانشگاه تهران. اوستای کهن. چاپ اول. اصفهان: انتشارات دانشگاه اصفهان. مقاله هفتم، فن سوم. چاپ اول. سیستان : دانشگاه زابل . چاپ دوم. تهران: انتشارات دانشگاه تهران. نجمآبادی، محمود. (1371 ش.). استاد محمد زکریای رازی و برداشتهای دانشمندان علوم پزشکی دهههای آخر قرن بیستم از او. پیشینه تجارت در شهر سوخته. مؤلفات و مصنفات ابوبکر محمد بن زکریای رازی حکیم و طبیب بزرگ ایرانی. نفیسی، ابوتراب. (1382 ش.). نبوی، سیف الدین. (1366 ش.). چاپ اول. تهران: انتشارات اقبال. الندیم، محمد بن اسحاق. میری محمد، حسنعلی پور حمید. مختصر تاریخ علوم پزشکی تا ابتدای قرن معاصر، چاپ اول. المجوسی، علی بن عباس. تاریخ طب در ایران. نجمآبادی، محمود. (1353 ش.).

مجله جامعه دندانپزشکی چابهار

همچنین هزینه های بالای این خدمت و عدم پوشش بیمه ای آن نیز دلیل دیگری برای استفاده کم از ارتودنسی می باشد. بر اساس نتایج مدل رگرسیون، رابطه معنی داری بین میزان درآمد خانوارها با هزینه های پرداخت از جیب وجود داشت به گونه ای که با افزایش درآمد خانوارها، هزینه پرداخت از جیب افزایش داشته است. بر اساس یافته های این مطالعه، 2/91 درصد هزینه های خدمات دندانپزشکی توسط بیماران پرداخت شده بود و سهم بیمه ها در پوشش هزینه های این خدمات حدود 8/8 درصد بود. یافته های مطالعات مختلف در ایران طی یک دهه اخیر نیز نشان می دهد سهم عمده ای از هزینه های دندانپزشکی بر عهده بیماران بوده است. همچنین میانگین پرداختی بیماران مبلغ ۶۵۵ هزار تومان بود. ارتودنسی به عنوان یکی از خدمات زیبایی دندانپزشکی طبقه بندی می شود و بنابراین سازمان های بیمه گر نیز این خدمت را کمتر پوشش می دهند. در این مطالعه مشخص شد که ارتودنسی گران ترین خدمت ارائه شده بوده و فقط حدود ۶ درصد هزینه های آن توسط بیمه ها پرداخت شده است. برای آگاهی از آموزش دندانپزشکی تجربی روی لینک کلیک کنید.

مجله جامعه دندانپزشکی گیلان

مشکلات دندانپزشکی خارج از مشکلات کشور نیست و نمی توان گفت که تنها صنف دندانپزشکی با مشکل مواجه شده است. البته اگر جمعیت دندانپزشکان در کشور را بر اساس میزان امتیازی که نیاز دارند بررسی کنیم، به روشنی می بینیم که تعداد کنگره ها در سال چندان زیاد نیست. همه مردم ایران مشکلاتشان به یکدیگر مرتبط است و فکر نمیکنم که تنها باید برای مشکلات دندانپزشکی فکر کنیم. اما به هرحال با توجه به محدودیت های موجود، مشکلات اقتصادی انجمن ها در برگزاری برنامه های علمی، مشکلات شرکت ها و … ، اینگونه برنامه ریزی شده که کنگره های علمی هر دو سال یکبار برگزار شود. و در میان آن دوسال، هر یک از انجمن های علمی، سمپوزیومی را برگزار کنند، به جز کنگره انجمن دندانپزشکان ایران (اکسیدا) که هرسال به عنوان کنگره مادر و گردهمایی بزرگ دندانپزشکان کل کشور برگزار خواهد شد. بلکه باید با یک نگاه کلان و فراگیر، علت وقوع مشکلات و معضلات را دنبال کرد و تک بعدی و جزیره ای، به نتیجه نهایی که رهایی از تنگناهای موجود است، دست پیدا نخواهیم کرد. انجمن دندانپزشکی ایران طی جلساتی که با سایر انجمن ها داشته، تلاش کرده که تعداد کنگره های سالانه کاهش پیدا کند.

در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ پرستاری موجود است.

انجمن پرستاری از طریق تشکیل شعب در استانهای دیگر فعالیتهای خود را در این استانها گسترش داده و همچنین در چند سال گذشته بر روی آموزش و همچنین برگزاری همایشهای علمی گام برداشته است. ماده واحده - پرستاران فارغالتحصیل آموزشگاه پرستاری تهران (پزشکیاران) مشمول ماده واحده مصوب ۲۸٫۲٫۲۹ نخواهند بود. باند یا بانداژ (به فرانسوی: Bandage) نوارهای پارچهای تور مانند و گاه کشدار که در طول و عرضهای متفاوتی تهیه میشوند. ساده ترین مدل بانداژ از ۳عدد گاز ساده بعلاوه باند و نوار چسب تشکیل میشود. به عمل بستن زخم ها در پایان کار به وسیله باندها را نیز بانداژ می گویند. در ویکیانبار پروندههایی دربارهٔ پرستاری موجود است. تبصره ۱ - از سال آتیه چهل درصد پرستاران دیپلمه مدرسه پرستاری تهران (پزشکیاران) به قید قرعه در بیمارستانهای شهرستانها استخداممیشوند. بانداژ باید متناسب با نوع و محل و ابعاد محل عمل جراحی باشد تا بتواند به خوبی زخم را بپوشاند.

ضرایب دروس، در زیرگروه ۱ علوم تجربی، در طی سالهای اخیر، مطابق با جدول زیر بوده است. در زیرگروه یک، برای دانشآموزان نظام جدید آموزشی (نظام ۳-۳-۶)، سوابق تحصیلی و معدل دیپلم، مطابق جدول زیر، در نمره نهایی آزمون، لحاظ میشود. در چند سال اخیر، علاوه بر نمره داوطلبان در آزمون سراسری، معدل آنها در پایههای تحصیلی متوسطه نیز، در امتیاز نهایی آنها لحاظ میشود. مجله آموزشی دندانپزشکی برای خانوادهیعنی ۶۰ درصد داوطلبهای سهمیه مناطق، از بین افراد بومی همان ناحیه و ۴۰ درصد از بین غیربومیها انتخاب میشوند. همانطور که از این جدول و عناوین رشتههای دیگر زیرگروه ۱ پیداست، شالوده این زیرگروه بر درسهای شیمی و زیست استوار است. بنابراین برای قبولی در هریک از رشتههای این زیرگروه، کسب نمره تراز بالا در درسهای زیست و شیمی، از اهمیت ویژهای برخوردار است و درسهای ریاضی و فیزیک، در اولویتهای بعدی قرار دارند. نوع گزینش رشته پزشکی دوره روزانه، به صورت بومی ناحیهای است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد