نمونه آشپزخانه بدون اپن در مجله تخصصی مبلمان و دکوراسیون

یکی از سبکهای محبوب و پرطرفدار در دکوراسیون داخلی منزل ، سبک مدرن است که سه اصل زیبایی، سادگی و راحتی را برای زندگیهای امروزی در خانهها و آپارتمانهای کوچک و بزرگ مدنظر قرار میدهد. سبک دکوراسیون مدرن، در حقیقت سبک مینیمال و خلوت تلقی میشود. مبلمان به عنوان یکی از اصلیترین اجزای دکوراسیون منزل که فضای زیادی را هم به خود اختصاص میدهد، تاثیر زیادی بر سبک کلی طراحی دکوراسیون خانه دارد. بنابراین انتخاب طرح و مدل مبلمان منزل به توجه و دقت ویژهای نیاز دارد چون در غیر این صورت نتیجهای نه چندان دلچسب را رقم خواهد زد. امروزه مبلمان کارکردهای گستردهای پیدا کردهاند و دیگر تنها محلی برای نشستن نیستند، بلکه کاکردهای مختلفی چون محلی برای خوابیدن، تلوزیون دیدن، برای استفاده از کنسولهای بازی، غذا خوردن، کتاب خواندن و غیره تبدیل شدهاند. به همین دلیل برای انتخاب مبلمان مناسب باید همه این شرایط را متناسب با سبک زندگی خاص خودتان در نظر بگیرید. بهتر است برای انتخاب مبلمان مناسب دکوراسیون مدرن به ویژگیهایی که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم یعنی زیبایی، سادگی و راحتی توجه ویژهای داشته باشید.

  • استفاده از پتو و رو تختی مطلوب
  • دکوراسیون اتاق خواب کودک
  • استفاده به عنوان پیشخوان آشپزخانه
  • دکوراسیون داخلی منزل ایرانی به سبک نیوکلاسیک
  • اجرای نقاشی های دیواری و سقفی

البته همانطور که قبلاً هم گفته شد، رنگ سفید با هر رنگی می تواند ترکیب شود و جلوه زیبایی به منزل شما بدهد. پس می توانید رنگ تند و طرح های شلوغ فرش ها را با رنگ سفید دیوارها یا سرامیک کف، ترکیب کنید. البته استفاده از مبلمان سفید نیز می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. پرده ها نیز یکی از عناصر اصلی خانه های ایرانی هستند. ممکن است دوست داشته باشید رنگ پرده و رویه مبل شما یکسان یا رنگ های مکمل هم باشد. در واقع در موقع انتخاب هر دو رنگ توجه داشته باشید که هر رنگ با چه رنگ دیگری هارمونی زیبایی را خلق خواهد کرد. اگر به تصویر بالا دقت کنید، متوجه خواهید شد این خانه ساده و شیک یک ویلای کوچک ایرانی است که دکوراسیون ساده و اسپورتی دارد. پرده ها و دیوارهایی مزین به کاغذ دیواری فضای زیبا را خلق کرده اند. در دکوراسیون این خانه از هیچ رنگ تند و چشم گیری استفاده نشده است.

معجزه شمع را فراموش نکنید. گاهی روشن کردن یک شمع در گوشهای از اتاق نشیمن بسیار جالبتوجه خواهد بود به ویژه اگر از شمعهای اسانس دار و معطر استفاده کنید در کنار زیبایی، عطر ملایم آنها فضا را دلپذیرتر خواهد کرد. استفاده از کاغذدیواری برای کل خانه قطعا پرهزینه خواهد بود اما حتما نیازی نیست تمام دیوارهای خانه را با کاغذدیواری بپوشانید.ابعاد استاندارد اتاق خواب مستر گاهی استفاده از کاغذدیواری در بخش ورودی و راهروها کافی است تا فضای خانه شما را متفاوت جلوه بدهد. گاهی اوقات هم استفاده از آن برای یکی از دیوارها محیط را به کلی تغییر میدهد. استفاده از کاغذدیواریهای سهبعدی که در طرحها و رنگهای مختلف به بازار عرضه میشوند یک راه نسبتا ارزان برای تغییر دکور خانه است. از این کاغذهای سهبعدی میتوان برای تزئین دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت مبلمان استفاده کرد و دیگر نیازی به استفاده از کاغذدیواری برای کل خانه نیست. اما اگر این کار هم برای شما مقدور نیست یک راه ارزانتر هم وجود دارد.

چیدمان صحیح مبلمان دارای اصول و قواعد مشخصی است که اغلب افراد به دلیل عدم آگاهی از آنها مبلمان خود را به روشی غلط می چینند. درواقع چیدمان تنها قرار دادن مبل در هر جایی از منزل که فضایی کافی برای آن وجود داشته باشد نیست بلکه در هنگام چینش باید به یکی سری نکات دقت کنید. چیدمان صحیح مبلمان میتواند به داشتن خانهی شیک، زیبا و در عین حال مدرن کمک کند. امر چیدمان مبلمان و اثاثیه امروزه بقدری مورد توجه قرار گرفته است که افراد متخصص سال ها در این زمینه کار می کنند تا شیوه صحیح چینش اثاثیه مختلف در انواع ساختمان ها را فرا گیرند. به دلیل اینکه مبلمان بیشترین فضای منزل و به خصوص اتاق پذیرایی را اشغال مینماید، به همین علت روش چیدن و در کنار هم قرار گرفتن مبلمان دارای اهمیت ویژهای است. انواع چیدمان برای انواع منازل وجود دارد که در این مقاله به شرح آنها میپردازیم. یکی از مهمترین نکاتی که باید در چیدمان صحیح مبلمان به آن دقت شود این است که نحوه چیدمان باید به گونه ای باشد که باعث مسدود کردن مسیر رفت و آمد در خانه نشود.

جذابیت مبل بریج واتر به گونه ای است که هیچ گاه قدیمی نمی شود و همیشه می توان گوهر مزین کننده دکور خانه شما باشد. از اسم این مبل به خوبی پیدا است که در طراحی آن از کوهان شتر الهام شده است. مبل کوهان شتری که در زمره مبل های کلاسیک دسته بندی می شود در بخش پشتی خود دو منحنی رو به بیرون دارد که شکل آن را شبیه کوهان شترکرده است. در مبل کوهان شتری برای بخش پایه، دسته و تاج همیشه از چوب استفاده می شود که این کار باعث شده تا این مبل ظاهری لوکس و گران قیمت به خود بگیرد. برخلاف ظاهرش این نوع از مبل بسیار راحت است؛ اما متأسفانه به خاطر استفاده زیاد از چوب در ساختارش چندان مورداستفاده قرار نمی گیرد. پارتیشن بندی. ولی در سال های نه چندان دور، نماد مبلمان شیک در خانه های مردم طبقه متوسط بود. مبل کابریول هم ازجمله مبل های کلاسیک است که مشخصه اصلی آن انحنا و گردی برگشته به داخل در قسمت گوشه ها است که حالتی دربرگیرنده دارد.

درک اندازه پروژه طراحی داخلی ! طراحان داخلی قبل از این که یک پروژهی طراحی داخلی شروع شوند باید به برخی سوالات در ذهن خودشان پاسخ دهند. این طراحی داخلی از چه نوع و چه جنسی است و خواستهی کارفرما از من چیست؟ هزینهی پیشنهادی برای پروژه چقدر می باشد؟ ویژگی های ساختمان یا محیط مد نظر چیست؟ توافق بر سر جزئیات کار طراحی داخلی ! با طراح صحبت کنید، بهتر است طرح ها و عکس های مبلمانی که در مجلات یا سایت های اینترنتی دیده اید شامل موارد مورد علاقه یا احیانا مواردی که دوست ندارید را در اختیار وی قرار دهید. به طور کل می توان گفت در هنگام استخدام یک طراح داخلی، در اولین مرحله باید تمام خواسته های خود را برای ایشان توضیح دهید. چه انتظاراتی از خانهی جدید خود دارید؟ دوست دارید این خانه چگونه باشد و چه ویژگی هایی داشته باشد؟ هزینه ها به چه صورت است و برای شروع کار به چه مواد و مصالحی نیاز داریم؟

این نوع چیدمان مبل در پذیرایی مربع شکل چیدمانی است که معمولا همه آن را انتخاب میکنند. مثل قبل، مبل رو به شومینه است. به جای نیمکت، یک مبل تک نفره دیگر اضافه کرده ایم. به یاد داشته باشید، لازم نیست مبل های تک نفره همه یکسان باشند! میتوانید آنها را با هم ترکیب کنید، به شرطی که متناسب با سبک کلی شما باشد. در این روش حتی می توانید از چیدمان مبل به صورت گرد هم بهره ببرید.پنتری روم اکنون دو گروه کوچک از دو مبل تک نفره داریم که در بین هر کدام یک چراغ زمینی قرار دارد. این طرح اتاق نشیمن طیف وسیعی از مناطق مکالمه را فراهم میکند؛ میتوانید مکان نشستن بسیار خصوصی برای خود داشته باشید، برای زمانی که بهترین دوست شما از آخرین ماجراهای عاشقانه اش برای شما تعریف میکند. در عین حال، شما همچنان میتوانید گروه های بزرگتر را سرگرم کنید. آیا متوجه شدید که شومینه چقدر خوب در این چیدمان ادغام شده است؟ به هر حال، این چیدمان اتاق نشیمن همه چیزش در مورد جمع شدن در اطراف شومینه است!

همچنین توجه به سایز مبلمان و استفاده از مبلمان شکیل و جاگیر و یا خرید مبلمان کم جا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی دیگر از مهمترین نکات در هنگام خرید مبلمان اداری، توجه به راحتی و ارگونومی آن است. همانطور که میدانید، کارمندان ساعتهای طولانی را در مبلمان اداری نشسته و مشغول فعالیتهای اداره میشوند. برخی از پارچههای مبلمان اداری پس از مدتی دچار تعریق شده و یا پس از چندین بار مصرف ترک خورده و پوسته پوست میشوند. بنابراین سعی کنید در هنگام خرید مبلمانی را خریداری کنید که دارای پارچههای ضد تعریق بوده و همچنین از دوام و طول عمر بالایی برخوردار باشند. اگر میخواهید پس از مدتی دکوراسیون محل اداره را تغییر داده و از مبلمان اداری خود بهترین استفاده را کنید، بهتر است از مبلمان اداری چندکاره استفاده کنید. برای مثال برخی میزهای اداری قابلیت تبدیل شدن به میز مدیریتی و میز مخصوص کامپیوتر را داشته و یا برخی میزها میتوانند به دلیل انعطاف پذیری علاوهبر میز کارمندان، به میز کنفرانس نیز تبدیل شوند.

همچنین ایده استفاده از میزعسلی شفاف بدون ایجاد سنگینی بصری، بسیار کارآمد هستند. استفاده از گیاهان آپارتمانی بهجای اقلامی که استفاده نمیشوند، بسیار ایدهآل است. با این کار در تمام فصلهای سال، فضای بهاری را تجربه خواهید کرد. ایجاد فضای نشیمن در گوشهای کوچک بسیار دلنشین است. میتوانید از نکاتی که برای این طراحی استفاده شده استفاده کنید. دکوراسیون آشپزخانه بدون اپنفرش استفاده شده باعث بهتر به نظر رسیدن فضا میشود. پنجرهای که در نقطهی مرکزی واقعشده و مبل زیر پنجره فضا را پایدار میکند. هم چنین نصب قاب عکسهای متعدد و میز جلو مبلی مرمری و صندلی قرون وسطایی به فضا هویت میدهند. تلفیق دیوارهایی با رنگ تیره با نور زیاد اتاق و قفسههای سفید بلند در قسمت چپ اتاق باعث میشود که اتاق تنگ و خفه به نظر نرسد. استفاده از فرش راهراه باعث ثبات شده و مبل مخملی فضا را دلنشین جلوه میدهد. مبل راحتی تکنفره رنگی به اتاق رنگ و لعاب میبخشد و فضا را از یکنواختی درمیآورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد