آیا امکان شکستن براکت ها وجود دارد؟

دارای مدرک تخصصی دندانپزشکی کودکان است

در چنین شرایطی دندانپزشک مجبور است برای حفظ سلامتی کودک و عدم بر هم خوردن درمانهای خود، با استفاده ار آرامبخشهای سبک، هوشیاری کودک را کم کند تا درمانهای دندانپزشکی کودک با کیفیت بالایی برای او اجرا شود. نیاز به خدمات بیهوشی دنداپزشک کودکان دارید؟ چه توقعی از یک دندانپزشک کودک داشته باشیم؟ معاینه دندانهای کودک با معاینه دندانپزشکی برای افراد بزرگسال متفاوت است. بر خلاف بزرگسالان، کودکان همیشه همکاری لازم را برای انجام معاینه و درمان نخواهند داشت. یک دندانپزشک کودک این موضوع را میداند و برای این شرایط، آموزش دیده است. یک کلینیک دندانپزشکی که میخواهد از کودکان میزبانی کند باید به تجهیزات خاصی مجهز قیمت براکت ارتودنسی شده باشد. دندانپزشک کودکان، پیشنهاد میکند که 6 ماه پس از رشد اولین دندان او را نزد یک متخصص انواع پین دندان دندانپزشکی کودک ببرید. معاینه اولیه کودک حدودا 30 تا 40 دقیقه زمان خواهد برد و معاینه و درمان به سن و شرایط دندانهای کودک بستگی دارد.

  1. کنترل رفتار کودکان در دندانپزشکی
  2. ترمیمی و زیبایی
  3. درمان بیماریهای لثه
  4. آسیبشناسی عمومی
  5. پر کردن دندان
  6. روکش دندانی
  7. امکان شکستن براکت ها وجود دارد

این مشکل اغلب به علت آسیب به دندان یا استخوان صورت، مکیدن مکرر انگشت شست، و یا به دلایل نامشخص، ایجاد میشود. مکیدن انگشت کوچک (یا مکیدن انگشت) میتواند منجر به تغییر شکل دندانها و استخوان صورت شود. برای به دست آوردن یک بهبود طبیعی، عادت خوردن انگشت شست باید متوقف شود. به طور کلی، مالوکیشنها بر سلامت جسمی فرد تاثیر نمیگذارد، درواقع مالوکیشن یک بیماری نیست، بلکه تغییر در موقعیت طبیعی دندانها است. با این حال، این حالت ممکن است بر شکل چهره فرد و ظاهر دندانهای او تاثیر بگذارد، که میتواند باعث خجالت، کمبود اعتماد به نفس و افسردگی در فرد شود. مالوکیشن شدید ممکن است بر روی خوردن، صحبت کردن و حفظ دندانها تأثیر بگذارد. درمان نه تنها ظاهر بیمار را بهبود میبخشد بلکه همچنین دندانها را از آسیب محافظت میکند. افرادی که دندانهای جلوی آنها برآمده است، به احتمال زیاد دندانهای آنها در ورزش، سقوط و غیره آسیب خواهد دید. اگر فک بیمار باریک باشد، ممکن است فضای کافی برای تمام دندانها در دهان وجود نداشته باشد. در چنین مواردی ارتودنتیست ممکن است مجبور به حذف یک یا چند دندان شود تا جای دیگر دندانها بازتر شود.

دندانپزشکی کودکان

فقط به این دلیل که نمی توانید دندان های او را ببینید، به این معنی نیست که دندانی وجود ندارد! دندان ها در واقع در سه ماهه ی دوم بارداری، شروع به تشکیل می کنند. در بدو تولد، کودک شما 20 دندان شیری دارد که برخی از آن ها به طور کامل در فک رشد کرده اند. حتی قبل از اینکه کودک شما شروع به دندان درآوردن کند، یک پارچه تمیز و مرطوب روی لثه های او بکشید تا باکتری های مضر را از بین ببرید. هنگامی که کودک شما در حال درآوردن دندان است، آن ها را با مسواک مخصوص نوزادان، مسواک بزنید. می توانید از آب و کمی خمیردندان حاوی فلوراید (به اندازه یک دانه برنج) استفاده کنید. وقتی دو دندان از دندان های کودکتان کنار هم رشد کرده و با هم تماس پیدا کردند، می توانید کشیدن نخ دندان بین آن ها را شروع کنید. در حدود 2 سالگی، کودک شما باید یاد بگیرد که هنگام مسواک زدن تف کند.

یکی از نیازهای مهم کودکان همین مراقبت از دندانهای آنها است. فیشورسیلانت یا شیار پوشی که برای جلوگیری از پوسیدگی زودهنگام دندانها استفاده میشود. فضا نگهدارنده که برای جلوگیری از پر شدن فضای بین دندانها استفاده میشود، تا دندانهای دائمی بتوانند به خوبی جایگزین شوند. دندانهای کودکتان را چک کنید . اگر اولین دندان کودک تا ۹ ماهگی از لثه بیرون نیامد باید به متخصص کودکان مراجعه کنید . دندانهای اولیه سالم سفید و بدون نقطه یا لکه بوده و لثههای سالم نیز صاف و صورتی هستند . اگر دندانهای کودکتان دارای نقطهها یا لکههایی هستند ، او را نزد یک دندانپزشک ببرید . شما میبایست لثه های نوزاد را از بدو تولد تا ۱۲ ماهگی با یک گاز استریل یا حوله کودکِ تمیز به آرامی پاک کنید . مسواک زدن و کشیدن نخ دندان بخش بسیار مهمی از برنامه بهداشت دهان و دندان کودک شما است. بنابراین بسیار مهم است که برای انجام این کارها از تکنیکهای صحیحی استفاده کنید دندانسازی چیست .

ایمپلنت دندان

زمانی که دندان ها و فک در موقعیتی متناسب با هم قرار نداشته باشند، در این زمان فرد دچار ناهنجاری دهان و دندان می باشد. اوربایت نوعی از ناهنجاری دهان و دندان بوده که در آن دندان های فک بالا، بیش از حالت معمول سبب پوشیده شدن دندان های پایینی شدهاند. آندربایت به حالتی از مال اکلوژن گفته می شود که دندان های فک پایین سبب پوشیده شدن دندان های فک بالا شده اند. دیپ بایت نوع شدید تر ناهنجاری اوربایت می باشد که دندان های بالایی تقریبا دندان های فک پایین را پوشانده اند. اپن بایت به وضعیتی گفته می شود که در زمان بسته بودن فک ها، دندان های بالا و پایین به هم نمی رسند و دهان به درستی بسته نمی شود. اگر دندان های فک بالا بیش از اندازه (بیشتر از 2 میلیمتر)، جلوتر از دندان های فک پایین قرار گرفته باشند، به اصطلاح به این ناهنجاری، اورجت گفته می شود.

راهنمای آنجلینا جولی برای ایمپلنت دندان

به علاوه اینکه در صورت بروز مشکل باید به سرعت معاینات لازم از سوی پزشکان انجام شود تا روند درمان آغاز شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دندانپزشک کودکان این است که کاملا با آناتومی بخش های دهانی و دندان های کودکان آشنا باشد، از این رو می تواند برنامه درمانی بهتری برای درمان دندان های کودکان داشته باشد. بسیاری از دندانپزشکان به جهت اینکه در طول سال ها، تجربه درمان کودکان را داشته اند کاملا می توانند بهترین برنامه درمانی را به نسبت شرایطی که کودک دارد طراحی کنند. از این رو قطعا موفقیت نتیجه درمان از سوی این پزشکان بالاتر می رود. دومین ویژگی این است که پزشکان حتما باید بالاترین مهارت را در زمینه عملیاتی کردن دانسته های خود داشته باشند. یک دندانپزشک با تجربه تمامی اقدامات درمانی را با مهارت و با ظرافت های خاصی انجام می دهد تا نتیجه بخشی و ثمر بخشی روند درمان به بالاترین حد ممکن برسد.

ایمپلنت دندان بهترین روش

ما قبلا درباره این فرآیند، مطلبی تحت عنوان عصب کشی دندان منتشر کرده ایم که می توانید با مراجعه به این مطلب از مراحل و سوالاتی که راجع به عصب کشی دندان دارید، مطلع شوید. دندانهای شیری کودکان معمولاً بین سنین ۶ تا ۱۲ سالگی می افتند. با این وجود دلایل خوب و درستی برای استفاده از روشهای درمان مناسب جهت حفظ دندانهای شیری وجود دارد. بهتر است که به جای کشیدن دندانهای شیری آسیبدیده یا دندان هایی که دچار عفونت شده اند، از عصبکشی و سایر روشهای درمان مناسب برای حفظ آنها استفاده شود. به این نکته توجه داشته باشید که دندانهای شیری عملکردی مشابه دندانهای دائمی دارند و به این ترتیب از بین رفتن یکی از آنها میتواند مشکلات مشخص برای صحبت کردن و غذا خوردن فرد به وجود آورد. علاوه بر این، دندانهای شیری دارای کارکرد مهم دیگری نیز می باشند. این دندانها برای رشد مناسب دندانهای دائم و جایگیری صحیح دندان های دائمی، نقش به سزایی دارند.

  • درمان آبسه دندانی
  • کراس بایت (Crossbite)
  • گرفتن اشعه ایکس دندان و فک
  • قلابهای الاستیکی و بندهای لاستیکی
  • کاهش احتمال پوسیدگی دندان و مشکلات لثه
  • کودک از جویدن کامل مواد غذایی خودداری میکند
  • عصب کشی کودکان

این روش برای کودکانی انجام می شود که با پزشک همکاری ندارند. در این روش که توسط متخصص بیهوشی صورت می گیرد کودک به صورت کامل به خواب عمیق می رود اما همه اعمال حیاتی کودک مانند تنفس و بلع همچنان توسط کودک انجام می شود. این روش به شکل تزریقی صورت می گیرد و اجازه ی مداوا در مدت بیشتر نسبت به آرامبخشی خوراکی را دندانپزشک می دهد. آخرین راهی برای درمان کودکانی که به علت های گوناگون نمی توانند با دندانپزشک همکاری کنند، روش بیهوشی عمومی می باشد. این روش برای نخستین بار در اوایل دهه ١٩۰۰ به وسیله یک دندانپزشک آمریکایی برای کودکان صورت گرفت. در زمان بیهوشی بیمار سطح هوشیاری اش کم می شود. و اتفاقات حین عمل را در آینده به یاد نمی آورد ضمن اینکه هیچ دردری را احساس نمی کند و هیچ جنبش و تکانی انجام نمی شود. این اوضاع به دندانپزشک اجازه می دهد تا با خیالی آسوده و با تمرکز بیشتر کارهای لازم را انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد